Seth Godinin elämäkerta

Nopeita faktoja

Syntymäpäivä: 10. heinäkuuta , 1960



Ikä: 61 vuotta,61-vuotiaat miehet



Aurinko merkki: Syöpä

Syntynyt:New York



Lainaukset Seth Godin Pian

missä gordon ramsay syntyi

MEILLE. Osavaltio: New yorkilaiset

Jatka lukemista alla

Suositeltu sinulle



Jeff Bezos Lebron James Michael Jordan Kylie Jenner

Kuka on Seth Godin?

Seth Godin tunnetaan toisinaan myös 'aikakauden lopullisena yrittäjänä'. Hän on amerikkalainen kirjailija ja kirjoittanut noin 17 kirjaa, jotka käsittelevät markkinoinnin, mainonnan, yritystoiminnan ja johtajuuden eri näkökohtia. Hän on myös menestyvä yrittäjä, markkinoija ja julkinen puhuja, josta tuli kuuluisa julkisesta puhumisesta, kun hän latasi e-kirjan ”Unleashing the Ideavirus” ja antoi sen yleisen yleisön saataville ilmaiseksi. Hän suoritti MBA-tutkintonsa Stanfordin kauppakorkeakoulussa ja työskenteli ohjelmistabrändin johtajana ennen kuin aloitti Yoyodyne-nimisen yrityksen, joka on yksi ensimmäisistä Internet-pohjaisista suoramarkkinointiyrityksistä. Hänen yrityksensä julkisuus pakotti suuryritykset, kuten Volvo, Microsoft, Sony Music jne., Olemaan yhteydessä siihen, ja muutamassa vuodessa 'Yahoo!' osti yrityksen ja piti Godinia lupamarkkinoinnin varapuheenjohtajana. Hän on tuottanut useita kriitikoiden ylistämiä ja myydyimpiä kirjoja, kuten 'Kaikki markkinoijat ovat valehtelijoita' ja 'Purppura lehmä' jne. Hän perusti Squidoo.com-verkkosivuston, jossa käyttäjät voivat jakaa linkkejä ja tietoa ideasta tai aiheesta heidän valintansa. Hän tunnustaa ajatuksen tietojen saattamisesta kaikkien saataville maailmassa ja aloittaakseen globaalin keskustelun liike- ja markkinointijärjestelmästä, jossa kaikki kaikkialta voivat osallistua aktiivisesti. Kuvahyvitys http://www.cowleyweb.com/blog/lessons-seth-godins-how-get-your-ideas-spread Kuvahyvitys https://steveoncrisis.wordpress.com/2013/04/05/seth-godin-knows-of-what-he-speaks-a-brand-unto-himself/ Kuvahyvitys http://productivemag.com/10/interview-with-seth-godinSyöpäyrittäjät Amerikkalaiset yrittäjät Syöpä Miehet Ura Muutaman vuoden ajan harjoittanut kirjapakkausliiketoimintaa, hän myi sen työntekijöilleen ja perusti Yoyodyne-yrityksen vuonna 1995. Yrityksen oli määrä käyttää innovatiivisia ideoita yritysten mainostamiseksi kohderyhmänsä keskuudessa. Vuonna 1996 Godinin 'Yoyodyne' kasvoi suureksi, kun pääomasijoittaja Flatiron Partners investoi siihen 4 miljoonaa dollaria vastineeksi 20 prosentin osuudesta. Sivusto sai heti suosiota ja yritykset, kuten Microsoft, Sony Music, Sprint, Volvo jne., Alkoivat käyttää palveluitaan. Vuonna 1998 hän myi Yoyodynen Yahoo!: lle 30 miljoonalla dollarilla, kun siitä tuli uraauurtava yritys markkinointipalvelujen tarjoamisessa monikansallisille yrityksille ja hänestä tuli Yahoon lupamarkkinoinnin varapuheenjohtaja. Vuonna 2000 hän kirjoitti e-kirjan nimeltä ”Unleashing the Ideavirus”, kirjan, jonka väitetään olevan kaikkien aikojen eniten ladattu kirja. Se julkaistiin Internetissä ilmaiseksi, ja siitä lähtien kirja on käännetty 10 eri kielelle. Godin kirjoitti ”Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable” ja julkaisi sen vuonna 2003. Kirja edusti hänen ajatuksiaan luovan mainonnan merkityksestä nykypäivän yltäkylläisyyden ja tuoteselvityksen maailmassa. Vuonna 2004 Godin julkaisi kannattamiensa ideoiden tukemiseksi verkkosivuston ChangeThis, jonka tarkoituksena oli levittää ideoita ja näkemyksiä PDF-tiedostoina. Seuraavana vuonna se luovutettiin 800-CEO-READille, joka on yrityskirjallisuuden jakelija Yhdysvalloissa. Godinin markkinointikirjoituksen kasvavan suosion myötä hän julkaisi toisen kirjan ”Kaikki markkinoijat ovat valehtelijoita” vuonna 2005. Kirja sarjoitettiin Fortune-lehdessä ja pääsi Amazon Top 100 -listalle. Godinista tuli kunnianhimoisempi kirjoittamisprojekteillaan ja hän toimitti kirjan nimeltä 'The Big Moo: Stop Trying to Perfect and Start Being Remarkable', joka sisälsi lyhyitä esseitä markkinoinnista useilta kirjoittajilta, kuten: Tom Peters, Guy Kawasaki jne. aloitti Squidoo.com-sivuston vuonna 2006, yhteisön verkkosivuston, jonka avulla käyttäjät voivat luoda sivuja kiinnostaville aiheille. Sivusto oli profiloitu CNN: ssä ja Washington Postissa. Pian siitä tuli yksi maailman 500 suosituimmasta verkkosivustosta. Vuonna 2007 Godin julkaisi kirjan 'The Dip: Pieni kirja, joka opettaa sinua lopettamaan', kirjan, joka mullisti ajatuksen 'lopettamisesta oikeaan aikaan'. Se sijoittui New York Timesin bestseller-listan 5. sijalle. Godin jatkoi optimistisilla innovatiivisilla ideoillaan kannustamaan ihmisiä markkinoinnissa, Godin ilmoitti blogikirjoituksessaan tarjoavansa kuuden kuukauden vaihtoehtoisen MBA-ohjelman toimistossaan New Yorkissa vuonna 2008. Vuonna 2012 hän julkaisi manifestin hänen verkkosivustonsa 'Mitä luulet meidän pitäisi tehdä niin koulutuksesta?' Hän aloitti myös podcastin Earwolf-verkostossa, joka seurasi häntä ohjatessaan kolmekymmentä yrittäjää. Lainausmerkit: Muuttaa,Ei milloinkaan Suuri työ ”Yoyodyne” teki Godinista rikkaan ja kuuluisan. Se oli ensimmäinen kerta, kun jokainen yritys keksi innovatiivisia ideoita markkinoida tuotetta yleisölle verkossa. Se käynnistettiin vuonna 1995 ja siitä tuli valtava, kun Flatiron Partners investoi siihen. Henkilökohtainen elämä Godin meni naimisiin Helenen kanssa ja pariskunnalla on kaksi poikaa. Lainausmerkit: Minä Trivia Godin loi kymmenen kirjasarjaa lapsille nimeltä ”Worlds of Power”, jonka ovat kirjoittaneet eri kirjailijat ja jokaisessa sarjassa selitetään videopelin juoni.