Horace Mannin elämäkerta

Nopeita faktoja

Syntymäpäivä: 4. toukokuuta , 1796



Kuollut iässä: 63

Aurinko merkki: Härkä

Syntynyt:Franklin



Kuuluisa:Opettaja ja poliitikko

Opettajat Amerikkalaiset miehet

poliittinen ideologia:Whig Party



Perhe:

Puoliso / entinen:Charlotte Messer Mann (s. 1832), Mary Peabody Mann

isä: Thomas Mann Jill Biden John Astin Ta-Nehisi Coates

Kuka oli Horace Mann?

Horace Mann, joka tunnetaan yhteisen koululiikkeen isänä, oli yhdysvaltalainen koulutuksen uudistaja ja poliitikko. Hän oli julkisen koulutuksen edelläkävijä ja väitti, että koulutuksen demokraattisessa yhteiskunnassa tulisi olla yleismaailmallinen, ryhmittymätön ja luotettava. Hän uskoi, että maan hallitsematon lapsi voidaan parhaiten muuttaa kurinalaiseksi, järkeväksi ja tasavallan kansalaiseksi yleisen julkisen koulutuksen avulla. Hän sai laajaa tukea modernisaattoreilta, mukaan lukien Whig-puolueensa, julkisten koulujen perustamiseen. Suurin osa osavaltioista noudatti yhtä hänen Massachusettsissa muodostamastaan ​​järjestelmästä, etenkin 'normaalikoulu' -ohjelmaa opettajien ammatilliseen koulutukseen. Enimmäkseen naisia ​​koulutettiin normaalikouluissa, jotta he voisivat rakentaa uuden opetuksen uran. Hän ponnisteli hyvin varustettujen koulujen puolesta, pidempään kouluaikana 16-vuotiaille asti, kehitti opetussuunnitelman ja hyvän palkan opettajille. Hän toimi Massachusettsin osavaltion opetushallituksen sihteerinä sen perustamisesta lähtien. Hän palveli Massachusettsin osavaltion lainsäätäjänä omistautuneena Whig-puolueen jäsenenä ja edisti nopeaa modernisointia. Hänet valittiin myös Yhdysvaltojen edustajainhuoneeseen. Kuvahyvitys https://www.youtube.com/watch?v=Ku57EzbjNCU
(Kaupunkien kouluttajat) Kuvahyvitys https://www.youtube.com/watch?v=uZWdCSbCEN8
(Zachary Zimbalist) Edellinen Seuraava Lapsuus ja varhainen elämä Horace Mann syntyi 4. toukokuuta 1796 Thomas Mannand Rebecca Stanley Mannille Franklinissä Massachusettsissa. Hänen isänsä oli köyhä jenkkien viljelijä. Kun hänen perheensä kohtasi paljon vaikeuksia ja köyhyyttä, Mann oppi olemaan itsenäinen ja itsevarma jo varhaisesta iästä lähtien. 10–20-vuotiaana hän ei voinut käydä koulua yli kuuden viikon ajan missään vuodessa. Hän kuitenkin opiskeli vierailemalla Franklinin kaupungin kirjastossa. Samuel Barrett opetti hänelle kreikkaa ja latinaa, josta myöhemmin tuli kuuluisa Unitarian ministeri. 20-vuotiaana hän sai pääsyn Brownin yliopistoon. Vuonna 1819 hän valmistui valediktoriaaniksi. Hänen tahdonpuheenvuoronsa 'Inhimillisen rodun progressiivinen luonne' edustaa hyväntekeväisyyttä, joka osoittaa, kuinka koulutuksen, ihmiskunnan ja republikaanisuuden yhdistelmä voi erottaa yksilön haluista ja puutteista. Hän opiskeli lakia Wrenthamissa Massachusettsissa lyhyen ajan. Vuosina 1820-1822 hän työskenteli kreikan ja latinan kielen opettajana. Hän oli Brownin yliopiston kirjastonhoitaja vuosina 1821–23. Hän opiskeli Litchfield Law Schoolissa joskus noin vuosina 1821–23. Vuonna 1823 hänet kirjattiin Norfolkin piirikunnan baariin Massachusettsissa. Lainausmerkit: Kuten,KirjatJatka lukemista alla Ura Hän aloitti uransa lakimiehenä ja voitti sen jälkeen paikkansa Massachusettsin edustajainhuoneessa Dedhamista Massan osavaltiosta vuonna 1827 ja palveli vuoteen 1833 asti. Hän kiinnostui aktiivisesti julkisista hyväntekeväisyysjärjestöistä, koulutuksesta ja laeista, jotka estivät hillitsemättömyyden ja arpajaiskulttuurin. Hän ponnisteli henkilökohtaisesti ja perusti hullun turvapaikan Worcesteriin ja toimi johtokunnan puheenjohtajana vuonna 1833. Hän oli valtion lakikomitean tarkistuksen jäsen ja pysyi sen puheenjohtajana jonkin aikaa. Monet hänen ehdotuksistaan ​​sisällytettiin. Hän muutti Bostoniin vuonna 1833. Hän toimi enemmistön johtajana Massachusettsin osavaltion senaatissa vuosina 1835–1837 ja sen presidenttinä vuonna 1836, kun hänet valittiin Bostonista. Hän aloitti erilaisia ​​hankkeita infrastruktuurin parantamiseksi, mukaan lukien kanavat ja rautateiden rakenteet. Massachusettsin osavaltion opetushallitus, maan ensimmäinen opetushallitus, perustettiin vuonna 1837 intensiivisen uudistusliikkeen seurauksena koulutuksen laadun parantamiseksi. Hänestä tehtiin sen ensimmäinen sihteeri. Otettuaan vastuun sihteerinä hän vetäytyi politiikasta ja muista ammatillisista tehtävistä. Hänestä tuli merkittävä koulutuksen kannattaja ja tiedottaja, hän piti opettajakokouksia, piti luentoja ja esitteli useita uudistuksia. Hän vieraili kaikissa valtion kouluissa. Hän aloitti Massachusettsin normaalin koulujärjestelmän Barressa, Lexingtonissa ja Bridgewaterissa. Hän ei kannattanut ruumiillisia rangaistuksia kouluissa, jotka olivat erimielisiä joidenkin Bostonin opettajien kanssa. Hänen näkemyksensä hyväksyttiin kuitenkin myöhemmin. Vuonna 1838 hän aloitti ja toimitti kaksi viikkoa ilmestyvän lehden ”The Common School Journal”, joka keskittyi julkisiin kouluihin ja niiden aiheisiin. Hänen kuusi pääperiaatettaan, jotka koskevat julkista koulutusta ja sen ongelmia, ovat: (1) Yleisön ei tulisi olla tietämättömiä kauan. toivottaa tervetulleiksi lapset, joilla on erilainen sosioekonominen, uskonnollinen ja etninen tausta (4) tämän koulutuksen ei tulisi olla lahkojen vaikutusvaltaa; (5) Vapaan yhteiskunnan periaatteiden tulisi olla vallitsevia, kun he eroavat toisistaan; ja 6) koulutuksen tulisi tarjota hyvin koulutettuja, ammattitaitoisia opettajia. Koska hän oli erittäin kiinnostunut saksalaisesta koulutusjärjestelmästä, kuten monet muutkin amerikkalaiset kouluttajat, hän meni Saksaan vuonna 1843 katsomaan, miten koulutusjärjestelmä toimi. Palattuaan Yhdysvaltoihin hän edusti painokkaasti 'Preussin mallin' käyttöönottoa. Vuonna 1848 hän erosi Massachusettsin osavaltion opetushallituksen sihteerinä täyttääkseen John Quincy Adamsin paikan Yhdysvaltojen kongressissa. Ensimmäisessä puheessaan hän kannatti orjuuden poissulkemista. Hän neuvoi vapaaehtoisesti Draytonia ja Sayresia, joita syytettiin seitsemänkymmenenkuuden orjan varastamisesta Columbian piirikunnalta. Jatka lukemista alapuolella Hän oli vuonna 1850 kiistellyt Daniel Websterin kanssa pakenevasta orjalaista ja orjuuden laajentamisesta. Vaikka Websterin kannattajat hävittivät hänet seuraavassa nimityskokouksessa yhdellä äänellä, hänen vetoomuksensa ihmisille itsenäisenä orjuuden vastaisena ehdokkaana valittiin hänet uudelleen ja hän palveli maaliskuuhun 1853 asti. Modernistit, mukaan lukien Whig-puolueen jäsenet, tukivat häntä. julkisten koulujen perustaminen. Hän suostutteli heidät antamaan lakia omassa osavaltiossaan verotuksellisesta peruskoulutuksesta. Vuonna 1852 hän tuki päätöstä Preussin koulutusjärjestelmän käyttöönotosta Massachusettsissa, ja sen hyväksymisen jälkeen New Yorkin kuvernööri toteutti järjestelmän kokeellisesti New Yorkin kaksitoista koulussa. Syyskuussa 1852 ”Vapaa maaperäpuolue” nimitti hänet kuvernöörin tehtävään Massachusettsissa. Hänet valittiin myös Antiochian yliopiston presidentiksi, joka perustettiin vastikään Ohioon Yellow Springsiin. Vaikka hän epäonnistui kuvernöörin vaaleissa, hän suostui tulemaan kollegion presidentiksi ja pysyi niin elävänä. Hän opetti filosofiaa, teologiaa ja taloustieteitä yliopistossa. Hänen luentonsa julkisten koulujen puolustamiseksi osallistui maallikkoon kaikkialta Keskilännestä. Hän nimitti veljentytär, Rebecca Pennellin, ensimmäiseksi naisopettajajäseneksi, jolle maksettiin yhtä paljon palkkaa kuin miespuolisiin kollegoihinsa. Joihinkin Horace Mannin kirjoihin kuuluvat ”Luennot koulutuksesta” (1845), ”Muutama ajatus nuorelle miehelle” (1850) ja ”Orjuus: Letters and Speeches” (1851). Suurin osa pohjoisista osavaltioista seurasi yhtä Horace Mannin Massachusettsissa toteuttamasta koulutusjärjestelmästä, etenkin 'normaalikoulu' -ohjelmaa opettajien ammatilliseen kouluttamiseen. Henkilökohtainen elämä ja perintö Vuonna 1830 hän avioitui Charlotte Messerin, Brownin yliopiston presidentin Asa Messerin tyttären kanssa. Hänen vaimonsa kuoli 1. elokuuta 1832. Horace Mann meni naimisiin Mary Tyler Peabodyn kanssa vuonna 1843. Pariskunnalla oli kolme poikaa - Horace Mann Jr., George Combe Mann ja Benjamin Pickman Mann. Hän kuoli 2. elokuuta 1859 63 vuoden ikäisenä Yellow Springsissä, Ohio, USA. Hänet haudattiin ensimmäisen vaimonsa Charlotte Messer Mannin puolelle North Burial Groundiin, Providence, Rhode Island, Yhdysvallat. Trivia Hänen patsas on pystytetty Massachusettsin osavaltion talon eteen. Antiokian yliopiston muistomerkissä on hänen lainauksensa: ”Häpeä kuolla, kunnes olet voittanut jonkin voiton ihmiskunnalle. Jotkut hänen nimensä saaneista kouluista ovat Horace Mannin peruskoulu Daytonissa Ohiossa, Horace Mann Middle School Franklinissa Massachusettsissa ja Horace Mann School Salemissa Massachusettsissa.